Terugblik op 2013 & ‘n eerbetoon aan ’n groot man! - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Marco en Renee Franssen-Weerts - WaarBenJij.nu Terugblik op 2013 & ‘n eerbetoon aan ’n groot man! - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Marco en Renee Franssen-Weerts - WaarBenJij.nu

Terugblik op 2013 & ‘n eerbetoon aan ’n groot man!

Door: Renee & Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco en Renee

15 December 2013 | Nederland, Brunssum

Zondag 15 december, de dag waarop Nelson Mandela begraven wordt. Ik, Renée, zit voor de televisie. De man, die Zuid-Afrika, zo graag had wil veranderen. Het land heeft al grote veranderingen ondergaan, maar men is nog lang niet in dat droomscenario van Nelson.
Ik weet nog goed dat ik in 2010 zelf in Zuid-Afrika was voor mijn stage van de HBO-V met Nadine en Chris. Ik kan me het Apartheidsmuseum nog bijna letterlijk voor de geest halen, dat is dan ook een van de dingen die ik zeker weer zal bezoeken in 2015. Net zoals Soweto, hoe tegenstrijdig deze bekende en beruchte sloppenwijk ook is. Dit is het echte leven voor vele Afrikanen. Dit is het leven, dat je eigenlijk niemand toewenst, maar ik moet wel zeggen dat de mensen daar zo gelukkig ogen. Ik denk ook terug met een groot gelukgevoel aan mijn tijden in Afrika en nu besef ik me dat ik daar altijd al heb willen trouwen. Ik kan me dan ook alleen maar gelukkig prijzen dat het Marco’s idee was om in Zuid-Afrika te gaan trouwen. Dat moet toch haast wel een teken zijn, he!?

Echter de wereld gaat door, het leven gaat door. Zo is het vandaag ook de verhuisdag van mijn getuige Elise en Remy en is Roberto, de vriend van Anouk – mijn andere getuige – jarig. Het is al bijna kerstmis, 2014 komt bijna om de hoek kijken en wij moeten nog dik anderhalf jaar wachten op ons droomhuwelijk. Voor ons een mooi moment om een blog te starten om iedereen op de hoogte te houden van de voorbereidingen, het huwelijk zelf en de huwelijksreis. Maar nu eerst een terugblik op het (bijna afgelopen) jaar 2013.


2013.
Het begon allemaal op 7 maart 2013 in IJsland waar Marco letterlijk op zijn knieën viel. Een situatieschets voor jullie: sneeuw, ijs, harde wind waardoor ons dagprogramma al was aangepast. In de ochtend een tocht langs watervallen, gletsjers en prachtige natuur. In de avond, helaas de sneeuw was verdwenen, een tocht met de husky’s en toen halverwege….moesten de husky’s rusten. Renée geloofde dat meteen (“wist ik veel..”) en we liepen naar de rivier, waar zeehonden in zwommen, waar de kaarsjes waren opgesteld en een hart met stenen was gebouwd…Magisch!
Het was ook in IJsland dat we besloten “gevraagd in de kou, trouwen in de zon” en Zuid-Afrika kwam daar al als een van de favorieten naar voren.

4 mei 2013, Marco’s verjaardag en ons verlovingsfeestje. De dag, waar ook de trouwdatum bekend werd gemaakt, met grote dank aan mijn lieve collega Mariska Thiemann.

21 juli 2013: kennismaking met onze weddingplanner Yolanda. Resultaat? ’n Topdag, onze nieuwe auto ingereden en de trouwlocatie(s)!!

10 augustus 2013, nog 2 jaar tot het moment zelf. We maken de trouwlocatie bekend en laten de groep kennismaken met elkaar onder het genot van een Zuid-Afrikaans hapje, drankje en braai. De sfeer en de reacties zijn ge-wel-dig!!

In 2014, zodra de locatie definitief vaststaat, zullen we deze ook aan jullie bekendmaken….

Voor iedereen alvast ’n magische kerst en een liefdevol 2014!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco en Renee

Via deze weg willen wij jullie allemaal op de hoogte houden van de voorbereidingen, het huwelijk zelf en de huwelijksreis :)

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 14257

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 08 Oktober 2015

HUWELIJK

Landen bezocht: