2013 overzicht en de toekomst.. - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Marco en Renee Franssen-Weerts - WaarBenJij.nu 2013 overzicht en de toekomst.. - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Marco en Renee Franssen-Weerts - WaarBenJij.nu

2013 overzicht en de toekomst..

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco en Renee

10 Januari 2014 | Nederland, Brunssum

Zuid Afrika… Het land van Nelson Mandela, de apartheid, de plek waar armoede en rijkdom op een steenworp afstand liggen, de townships en de plek die je als mens verandert als je er geweest ben..
Het land van de safari´s,het land dat mij altijd geïntrigeerd heeft en het land waar wij gaan trouwen en een nieuw hoofdstuk beginnen in ons leven..

Dat het voor ons een buitenlands huwelijk zou worden was voor ons al snel duidelijk, dit was voor mij een speciale plek, mede doordat ik altijd gefascineerd ben geweest erdoor en ook werd aangestoken door de verhalen van mijn aanstaande echtgenote..

Wij beginnen 2013 op een normale manier, werkend, allerlei klusjes doen in het huis en simpelweg genieten van elkaar en van de mooie reizen die we op dat moment nog volop aan het boeken zijn. Wat Renée dan nog niet weet, is dat ik voor de reis naar IJsland snode plannen aan het maken ben om haar ten huwelijk te vragen.. Zo gestructureerd als ik ben (hihi) is alles 3 dagen voor vertrek pas geregeld inclusief een ring die niet meer op maat te maken was.
Wij schrijven 7 maart 2013, een dag waarop het bitterkoud was, slecht weer maar misschien ook wel typerend dat alles op de een of andere manier klopte.. Een dag onderweg met onze privéchauffeur, langs de meest bijzondere watervallen, rivieren, bergen en noem het maar op..
Langzamerhand kwam het moment nader dat ik van te voren geregeld had, een tussenstop met de husky’s omdat deze moesten rusten (blijft schattig dat je Renée alles wijs kan maken).
Ik kan mij de woorden niet meer herinneren die ik destijds uitgesproken heb maar het moet iets bijzonders zijn geweest want ze gaf een volmondig ja. De rest van de dag kan ik mij niet meer heel helder voor de geest halen, dit vanwege de veel te dure champagne maar hij was elke cent waard want ik waande mij vanaf dat moment op een tropisch eiland…

Op een enkeling na die ik van te voren het verteld had moesten wij uiteraard het voor iedereen nog bekend maken, nu ben ik al niet goed in geheimen maar dit was wel een opgave!

4 mei, mijn verjaardag en tevens het verlovingsfeest, een geweldig feest en mooie en liefdevolle reacties!

Medio juli hadden wij onze meeting met onze wedding planner (doe maar duur) om de opties te bespreken! Een hele mooie dag en kriebels want wij hadden stiekem de locatie al uitgekozen! Aansluitend hadden wij het slagingsfeestje van mijn getuige Amy, die het ondertussen niet meer hield en stiekem dacht dat we op een tropisch eiland gingen trouwen haha!

Om iedereen voor de ergste schok voor te bereiden hadden wij al vermeld dat wij zouden trouwen in het buitenland (geen België/Duitsland en tal van andere plekken die mensen riepen)..
Het is inmiddels 10 augustus, de dag waarop wij 3 jaar samen zijn, en het aan de groep bekend maken dat het Zuid Afrika zou worden. Geheel in stijl hadden we een braai gehouden, alles aangekleed in Afrikaanse stijl, eten en drankjes geserveerd die men een hint gaven.. Een geweldige dag en iedereen die het super met elkaar kon vinden.
Als er al een minpunt was was het dat de groep nog niet helemaal compleet was..

1-1-2014. De dag waarop onze laatste “mystery guest” het pakketje opende en ons nog dagen in spanning hield om een antwoord te geven..
3-1-2014. Omdat deze persoon zich momenteel in Oostenrijk begaf moesten wij via skype communiceren. Toen de verbinding werd gelegd werd het ons gelijk duidelijk gemaakt “ja ik wil bij jullie bruiloft zijn”.
9-1-2014. Mijn aanstaande is jarig, geheel in traditie heb ik hiervoor alles uit de kast getrokken en het huis zo leuk mogelijk versierd, tevens hebben wij onszelf ons eerst huwelijkscadeau aangeschaft. Een spiegelreflexcamera zodat wij niks zullen missen van the big 5!
10-1-2014. De site gaat online zodat wij al onze gasten van de bruiloft ook via de digitale weg op de hoogte kunnen houden van de laatste ontwikkelingen rondom onze bruiloft!

  • 10 Januari 2014 - 17:01

    Anouk Tummers:

    Leuk, leuk, leuk! Wij zijn benieuwd naar de opkomende verhalen en wat 2014 nog in petto heeft. Over precies 19 maanden gaan jullie trouwen!! Succes met alle voorbereidingen, wij houden jullie site goed in de gaten! X Anouk & Robbie

  • 10 Januari 2014 - 18:01

    Anuk:

    Superleuk! Ben inderdaad ook benieuwd naar de volgende verhalen..! Leuk die foto bij het verhaal :D Tot snel! Tjuuus! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco en Renee

Via deze weg willen wij jullie allemaal op de hoogte houden van de voorbereidingen, het huwelijk zelf en de huwelijksreis :)

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 14256

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 08 Oktober 2015

HUWELIJK

Landen bezocht: